Jak požádat o službu osobní asistence 

Zájemci o osobní asistenci nebo jeho rodinní příslušníci mohou pro prvotní kontakt využít:


  • telefonického, (773 58 77 58)

  • písemného, (5. Května 251, 381 01 Český Krumlov)

  • e-mailového (dvorakova@latran.cz)

  • či osobního kontaktu s vedoucí služby osobní asistence (Urbinská 187, Český Krumlov)


 Na základě prvotního kontaktu je sjednáno první setkání, a to buď v prostorách služby, nebo na jiném místě (nejčastěji v domácnosti zájemce). Na tomto setkání je zájemce informován o podmínkách, rozsahu, ceně, pravidlech služby osobní asistence. V rámci této schůzky dochází k vyjasňování zakázky – jako představu má uživatel, jaké jsou jeho potřeby a oproti tomu, co může nabídnout poskytovatel.


 

Snahou je úvodní rozhovor vést v bezpečné a důvěryhodné atmosféře. Pokud zájem trvá, je zájemci předán, případně společně vyplněn, formulář „Dotazník pro zájemce o službu“, který je chápán jako oficiální žádost o vedení zájemce o službu. Podáním této žádosti nastává přípravná fáze služby - etapa hledání a výběru vhodného osobního asistenta – toto období v závislosti na personálním stavu poskytovatele může trvat různou dobu (od 1 do 8 týdnů).


 

V této přípravné době se taktéž zjišťují od zájemce/uživatele další důležité informace, především:


  • co si zájemce/uživatel od služby slibuje, k čemu má služba směřovat – definuje osobní cíle, čeho může zájemce dosáhnout právě využíváním osobní asistence. Cíle se samozřejmě mohou kdykoliv změnit a jsou v průběhu služby přehodnocovány.

  • možné rizikové situace, k nimž může během poskytování služby dojít a jejich způsoby řešení, používání kompenzačních pomůcek, speciální vybavení domácnosti, …

  • další podrobné informace o zájemci/uživateli: zdravotní stav, pobírání příspěvku na péči,…

     

    Tyto informace se vyplňují v následujících formulářích, které jsou závazné pro všechny uživatele služby:

  • Základní informace o uživateli

  • Prevence rizik

  • Individuální plán

     

    Informace z těchto formulářů jsou podkladem pro přípravu smlouvy o poskytování služby osobní asistence.

     

    Každý uživatel uvede ve formuláři „Základní informace o uživateli“ alespoň dvě osoby, tzv. kontaktní, kterým je organizace ICOS Český Krumlov oprávněna jednat v případě, že hrozí nebezpečí, že je klient v ohrožení života nebo zdraví. Kontaktní osoby jsou oprávněny převzít klíče, vyrovnat vzájemné pohledávky (vč. převzetí poplatku) v situaci, kdy je klient náhle hospitalizován, nebo je ukončeno poskytování služby a klient nemůže tyto náležitost vyřídit osobně.

     



    ODMÍTNOUT ZÁJEMCE SLUŽBY OSOBNÍ ASISTENCE JE MOŽNO POUZE:


    • v případě, že organizace neposkytuje službu, o kterou zájemce žádá
    • organizace nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí osobní asistence, o kterou zájemce žádá,
    • zájemce nesplňuje rozhodující kritéria pro cílovou skupinu uživatelů poskytované osobní asistence,

    • zdravotní a psychický stav žadatele vylučuje poskytování osobní asistence (akutní bacilonosič, agresivita, neschopnost přijetí pomoci jinou fyzickou osobou …)
    • zájemce nedá souhlas se zpracováním osobních údajů

    • zájemce v předchozích 6 měsících hrubě porušil povinnosti jako uživatel služby

    • zájemce odmítá uzavřít písemnou smlouvu o poskytování služby








      Kalendář akcí ICOSu:
      Říjen 2019
        4  5  6 
       12  13 
       18  19  20 
       25  26  27 
         
      Kontakty ICOSu
      ICOS Český Krumlov, o.p.s.
      ulice 5. května 251
      381 01 Český Krumlov
      telefon: 380 712 202
      e-mail: icos@krumlov.cz
      Podporují nás:

      © 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
      Realizoval: WA.cz