OSOBNÍ ASISTENCE 

Poslání služby

Služba osobní asistence je terénní sociální služba, která je určená lidem se zdravotním postižením (již od 1 roku věku) a seniorům. Naším posláním je pomáhat těmto lidem při činnostech, které nemůžou vykonávat samostatně, snažíme se rozvíjet jejich schopnosti a samostatnost a umožnit jim tak naplnit jejich životní potřeby, a tím žít plnohodnotným způsobem života v přirozeném prostředí - tedy nejčastěji doma.

Cíle služby 

Cílem služby osobní asistence je:
  • podporovat a pomáhat lidem se zdravotním postižením a seniorům k rozvoji podle jejich možností a schopností
  • podporovat a pomáhat jim při přirozeném začleňování do společnosti a umožnit tak jejich účast při aktivitách běžného života
  • umožnit lidem se zdravotním postižením a seniorům v maximální možné míře vést a rozvíjet běžný způsob života.

Principy služby

nezávislost a samostatnost klienta
  • pracovník klientovi pomáhá a podporuje ho v jeho činnosti, nečiní však za něj věci, které dokáže klient vlastními silami zvládnout sám
  • pracovník klientovi poskytuje rady, ukazuje různá možná řešení nesnází
  • pracovník podporuje samostatnost klienta, jeho dovednosti a schopnosti

individuální přístup k uživateli

  • každý klient má právo na individuální přístup při poskytování služby, a to dle svých potřeb a požadavků
  • každý klient má právo na respektování tempa, názorů, rozhodnutí, např. zda a v jaké míře bude udržovat kontakt se svou rodinnou, sousedy, přáteli…
  • pracovníci komunikují s klientem srozumitelně s ohledem na jeho individuální schopnosti a možnosti
  • klient má právo i na přiměřené riziko např. uživatel s diabetem mellitus – rizika spojená s nedodržováním správných a přiměřených stravovacích návyků dieta atd.

partnerství a spolupráce

  • pracovníci jednají na principech rovného partnerství a spolupráce  s klientem služby, jeho rodinnými příslušníky a blízkými osobami
  • pracovníci a klienti berou vzájemně v úvahu své přání a potřeby
  • pracovníci zprostředkovávají klientovi jiné dostupné služby, zvyšují tak jeho samostatnost a začlenění do místní komunity
  • pracovníci podporují klienta a umožňují mu věnovat se svým zálibám

respekt a úcta ke klientovi

  • pracovníci respektují hodnotu a důstojnost každé lidské bytosti bez ohledu na její původ, rasu, postavení, pohlaví, postižení nebo náboženství
  • pracovníci akceptují schopnosti a dovednosti klienta a podporují jeho samostatnost
  • jsou dodržována práva klienta
  • klient není vystavován neprofesionálnímu přístupu – není vnímán jako objekt poskytované péče, ale jako partner a klient
Kalendář akcí ICOSu:
Říjen 2019
  4  5  6 
 12  13 
 18  19  20 
 25  26  27 
   
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s.
ulice 5. května 251
381 01 Český Krumlov
telefon: 380 712 202
e-mail: icos@krumlov.cz
Podporují nás:

© 2001, 2015 ICOS Český Krumlov - all rights reserved.
Realizoval: WA.cz