Osobní asistence
CO JE OSOBNÍ ASISTENCE PRO ZÁJEMCE O SLUŽBU PRO KLIENTY SLUŽBY KONTAKTY PROJEKTY OSOBNÍ ASISTENCE ZAJÍMAVOSTI
|
OSOBNÍ ASISTENCE
Poslání služby
Služba osobní asistence je terénní sociální služba, která je určená lidem se zdravotním postižením (již od 1 roku věku) a seniorům. Naším posláním je pomáhat těmto lidem při činnostech, které nemohou vykonávat samostatně, snažíme se rozvíjet jejich schopnosti a samostatnost a umožnit jim tak naplnit jejich životní potřeby, a tím žít plnohodnotným způsobem života v přirozeném prostředí - tedy nejčastěji doma.
Cíle služby Cílem služby osobní asistence je:
- podporovat a pomáhat lidem se zdravotním postižením a seniorům k rozvoji podle jejich možností a schopností
- podporovat a pomáhat jim při přirozeném začleňování do společnosti a umožnit tak jejich účast při aktivitách běžného života
- umožnit lidem se zdravotním postižením a seniorům v maximální možné míře vést a rozvíjet běžný způsob života.
Principy služby nezávislost a samostatnost klienta
- pracovník klientovi pomáhá a podporuje ho v jeho činnosti, nečiní však za něj věci, které dokáže klient vlastními silami zvládnout sám
- pracovník klientovi poskytuje rady, ukazuje různá možná řešení nesnází
- pracovník podporuje samostatnost klienta, jeho dovednosti a schopnosti
individuální přístup k uživateli
- každý klient má právo na individuální přístup při poskytování služby, a to dle svých potřeb a požadavků
- každý klient má právo na respektování tempa, názorů, rozhodnutí, např. zda a v jaké míře bude udržovat kontakt se svou rodinnou, sousedy, přáteli…
- pracovníci komunikují s klientem srozumitelně s ohledem na jeho individuální schopnosti a možnosti
- klient má právo i na přiměřené riziko např. uživatel s diabetem mellitus – rizika spojená s nedodržováním správných a přiměřených stravovacích návyků dieta atd.
partnerství a spolupráce
- pracovníci jednají na principech rovného partnerství a spolupráce s klientem služby, jeho rodinnými příslušníky a blízkými osobami
- pracovníci a klienti berou vzájemně v úvahu své přání a potřeby
- pracovníci zprostředkovávají klientovi jiné dostupné služby, zvyšují tak jeho samostatnost a začlenění do místní komunity
- pracovníci podporují klienta a umožňují mu věnovat se svým zálibám
respekt a úcta ke klientovi
- pracovníci respektují hodnotu a důstojnost každé lidské bytosti bez ohledu na její původ, rasu, postavení, pohlaví, postižení nebo náboženství
- pracovníci akceptují schopnosti a dovednosti klienta a podporují jeho samostatnost
- jsou dodržována práva klienta
- klient není vystavován neprofesionálnímu přístupu – není vnímán jako objekt poskytované péče, ale jako partner a klient
|
Kalendář akcí ICOSu:
| | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Kontakty ICOSu
ICOS Český Krumlov, o.p.s. ulice 5. května 251 381 01 Český Krumlov |
telefon: |
380 712 202 |
e-mail: |
icos@krumlov.cz |
Podporují nás:
|